اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین کنگره ملی شعر آئینی برگزار می‌شود

نخستین کنگره ملی شعر آیینی و انقلابی کوثر ناب اسفند ماه امسال و به همت سازمان بسیج مداحان کشور در تهران برگزار می‌شود.

نخستین کنگره ملی شعر آئینی برگزار می‌شود

مصطفی منزوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی شعر آیینی و انقلابی کوثر ناب اظهار کرد: این کنگره ملی اسفندماه امسال و به همت سازمان بسیج مداحان کشور در تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به موضوعات این کنگره ملی گفت: موضوعات این کنگره ملی شامل «حماسه و سیره فاطمی (س)»،  «بسیج ۴۰ سال مقاومت چهل سال اقتدار» و «مقاومت و بررسی ابعاد شخصیتی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» است.

مسئول بسیج مداحان سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه این کنگره ملی دارای دبیرخانه‌های استانی است، افزود: در هرکدام از استان‌ها نیز یکی از شاعران دبیری استانی آن را بر عهده دارد، دبیری استانی این کنگره ملی در گیلان بر عهده محمدرضا حسین زاده بازرگانی از شاعران آئینی جوان استان است.

منزوی با اشاره به جوایز کنگره ملی  شعر آیینی و انقلابی کوثر ناب بیان کرد: جوایز این کنگره ملی شامل اعطای نشان فاطمی، تندیس کنگره و هدیه نقدی ۱۵ میلیون ریالی به ۱۰ نفر برگزیده خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیش‌ازاین روز ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ به‌عنوان آخرین زمان شرکت در «کنگره سراسری شعر کوثر ناب» اعلام‌شده بود، تصریح کرد: با توجه به‌اضافه شدن موضوع ویژه مقاومت، بررسی ابعاد شخصیتی سردار سپهبد شهید ارسال آثار برای تدوین و طراحی، کنگره تمدید شود تا علاقه‌مندان بتوانند آثار فاخر خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند که این مهلت تا ٢٢ بهمن‌ تمدیدشده است.

مسئول بسیج مداحان سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه همایش نهایی کنگره در اواسط اسفند ۱۳۹۸ برپا می‌شود، گفت: از هر شاعر حداکثر سه اثر قابل‌پذیرش است و همه آثار ارسالی تا پایان بهمن‌ماه توسط کمیته داوری، بررسی می‌شود. مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برگزیده و برتر اواسط اسفندماه برگزار خواهد شد.

منزوی با بیان اینکه آثار ارسالی باید اشعار کلاسیک (غزل، قصیده، مثنوی، رباعی، دوبیتی) باشد، افزود: شاعران با اعلام این فراخوان می‌توانند آثار ارزشمند و فاخر خود با موضوع حماسه و سیره فاطمی، مشتمل برسیره و ابعاد شخصیت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) و بسیج چهل سال مقاومت، چهل سال اقتدار را به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

وی با اشاره بهروش‌های ارسال آثار تصریح کرد: علاقه‌مندان‌ حضور در کنگره شعر آئینی می‌توانند مقررات و شرایط حضور را در تارنمای www.basijmadahan.ir  مشاهده و یا اثر خود را به آدرس  ایمیل kosarnab۹۸@gmail.com  یا نشانی کنگره در صفحات اجتماعی با نشانی kosarnab۹۸@ و یا شماره ۰۹۰۵۸۸۹۶۵۴۲ در فضای مجازی ارسال کنند.

مسئول بسیج مداحان سپاه قدس استان گیلان با تأکید بر اینکه آثار ارسالی باید در قالب یک فایل word با قلم نازنین و اندازه ۱۴ به‌صورت تایپ‌شده به کنگره ارسال شود و کنگره از پذیرش آثار در سایر قالب‌ها مانند pdf معذور است، گفت: محدودیتی ازنظر سن برای شرکت‌کنندگان وجود ندارد و شرکت‌کنندگان می‌توانند در هر دو موضوع کنگره، اشعار خود به زبان فارسی ارسال کنند، ضمن اینکه اشعار برگزیده در کنگره‌های دیگر وارد مرحله داوری نمی‌شوند.

منزوی با بیان اینکه ازجمله جوایز این کنگره اعطای نشان فاطمی، تندیس کنگره و هدیه نقدی به مبلغ 15 میلیون ریال به 10 نفر برگزیده است، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه کنگره به نشانی «تهران، اتوبان بسیج، خیابان شهید رحیمی، مقابل دوم افسریه، سازمان بسیج مداحان» ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۵۹۴۷۷۴۸ - ۰۲۱ تماس بگیرند.

به گزارش فارس، در استان گیلان نیز دبیرخانه استانی کنگره در  «رشت، پل عراق، سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان» دایر است.

انتهای پیام/84007

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول